יום ראשון, 12 באפריל 2009

12/4/2009 פוסט רביעי, או: על חגים וחגיגות בסנט מרטין

את קורס ה-STCW 95 סיימתי בהצלחה בשבת שעברה. אחרי תרגול של הישרדות והצלה (עליו סיפרתי בפוסט הקודם), הגיע גם תרגול של כיבוי אש וחילוץ מאש שהיה משעשע לא פחות... מוזמנים להסתכל בקישור של התמונות המצ"ב. את השבוע החדש התחלתי בחיפושי עבודה אינטנסיביים. הסתובבתי בין כל חברות ההשמה באי, נרשמתי לעוד כמה אתרים, תליתי מודעות "מחפשת עבודה" על לוחות מודעות מרכזיים, אבל לצערי עדיין לא מצאתי כלום. מסתבר שהגעתי ממש בקצה של העונה, ובשילוב עם הירידה בענף בשל המיתון העניין הופך לקצת יותר בעייתי. ישנן הזדמנויות של הצטרפות ליאכטות מפרש לא גדולות במיוחד של קרוזרים שמפליגים להם להנאתם ברחבי העולם, אך אלה אינם משלמים משכורת פרט לכלכלה על הסירה. החלטתי לתת צ'אנס לסנט מרטין למשך 7-10 ימים נוספים, ובמקרה ששום דבר לא יצוץ אני אחזור לאנטיגה ואנסה להתחבר לאחת היאכטות שעושות את דרכן לאירופה. בשבוע הבא מתחילים שם שני אירועי השיט הגדולים שסוגרים את העונה, כך שהציפייה היא שיהיו שם הרבה יאכטות שאוכל להצטרף אל אחת מהן.
מה שנותר בינתיים זה לבלות, להנות, לחגוג ולא לבזבז יותר מידי כסף... אני מטיילת לי כל יום בעיר אחרת באי. כפי שסיפרתי, האי מחולק לצד הולנדי – בו אני מתגוררת, ולצד צרפתי. הצד ההולנדי נראה כמו קולוניה אמריקאית, עם מקדונלד'ס, קזינו, משלמים בדולרים, מדברים אנגלית. הצד הצרפתי לעומת זאת ייחודי יותר. ישנם חלקים בעיר הראשית מריגו (Marigot) שנראים ומרגישים ממש כמו פריז רק בקטן ובטמפרטורות של הקריביים... הנשים לבושות במיטב האופנה, חנויות של גוצ'י וקרטייה, כולם מדברים צרפתית ואפילו המטבע הוא יורו. זה קטע מצחיק... אמנם המטבע הוא יורו, אבל כאן יורו = דולר, כך שזה יוצא ממש משתלם :-)
בשבוע שעבר יצאתי באחד הערבים עם חברי: קתרינה הגרמניה, קרוליין האנגליה ופאולו האיטלקי לעיר קטנה וציורית בצפון האי שנקראת Grand Case. בגרנד קס מתקיים מידי יום שלישי לאורך עונת התיירות (שאורכת חצי שנה מאוקטובר עד אפריל) יריד לילי ופסטיבל מופעי רחוב (מזכיר את נחלת בנימין שלנו): דוכנים למכירת תכשיטים, חפצי נוי, בגדים, הופעות רחוב של זמרים מקומיים, תזמורת מרש, מסעדות משובחות לצד איזור BBQ מקומי וכל זאת תחת תאורה חגיגית. היה פשוט מקסים! הסתובבנו שם בין הדוכנים והצלילים במשך יותר מ-6 שעות, אכלנו טוב (הם שמים פה על הגריל כל מה שזז – צלעות, סטייקים, דגים, לובסטרים, מאכלי ים – פשוט תאווה לעיניים!), שתינו טוב וחזרנו הביתה.
את ערב פסח החלטתי לחגוג כהלכתו. הפכתי את האי בניסיון למצוא בית כנסת, אבל מסתבר שהיהודים חיים פה כמו אנוסי ספרד – כולם ידעו להגיד שיש פה יהודים אבל לא ידעו להגיד איפה הם מתחבאים... בלית ברירה החלטתי לפעול באופן עצמאי. ביררתי ומצאתי שבסופרמרקט גרנד מרשה (שזה הסופרמרקט הכי גדול פה – ממש כמו הסופרים הגדולים בארה"ב) מוכרים גם מוצרים כשרים לפסח. אז שמתי את פעמי לשם וחזרתי עם שלל רב: מצות, קניידעלך, כנפי עוף למרק ובשר לצלי. היה שם אפילו שוקולד פרה אבל הוא עלה 10.5$ לחפיסה – אז השארתי אותו שם כלאחר כבוד. בכל זאת, יש גבול! חזרתי הביתה ובישלתי ארוחת חג לתפארת עם ישראל לי ולרג'י (החבר האמריקאי שלי) כולל חרוסת וכל הגשעפט. הורדנו מהאינטרנט הגדה מתורגמת לאנגלית וערכנו סדר פסח כהילכתו. מעולם לא הרגשתי כל כך יהודייה כמו באותו ערב, דבר שהתחזק מתוקף היותי אם הסדר ונציגת העם היהודי עלי האי.
למחרת התגשמה משאלת הפסח שלי. לגמרי במקרה פגשתי את פאולו וקרוליין. לפאולו יש סירה מפרשית גרנד סוליי 52 פיט שהוא מפליג איתה כבר כמה חודשים בקריביים. קרוליין היא כרגע אשת הצוות שלו. הם פגשו אותי מיד לאחר שסיימו לעשות קניות ועמדו לצאת להפלגה לצפון האי. מיד קפצתי על ההזדמנות ויצאנו להפלגה מקסימה מסביב לאי, עגנו במפרץ ציורי, הכנו ארוחת צהריים, נמנמנו לנו על הגלים ואז הם החזירו אותי עם הדינגי לחוף. איזה תענוג! כבר חששתי שלא יצא לי להפליג הפלגה אמיתית עוד הרבה זמן – והנה היא באה לי!
עכשיו סופשבוע של פסחא. החג התחיל ביום שישי וימשך עד יום שני. רוב העסקים סגורים, כולל רבות מהמסעדות, כך שאני מעבירה את הזמן בעצלתיים. יש פה הרבה אירועים ומסיבות שאני הולכת אליהם – בעיקר כאלה על חוף הים, והיום החלטנו לארגן BBQ עם כל החברים שכבר עשיתי לי פה. כאמור, הכל ברגשות מעורבים. מצד אחד – אני נהנית מאוד אבל מצד שני אני כבר חסרת סבלנות למצוא עבודה ולהתחיל לעשות משהו... אמנם אני בת חורין, אבל במידה רבה זה מרגיש לי כמו חופש כפוי. מקווה ש"אחרי החגים" יגיע מהר ושאוכל להמשיך הלאה.
חג שמח לכולם ולהשתמע בקרוב!
מצ"ב קישור לתמונות בפיקאסה:

1. סן מרטין אחלה מקום, הייתי בתחילת מרץ בתחרויות היה נפלא.
    תנסי להציע את שירותייך לחברות השכרה גם Sunsail וגם The moorings נמצאים ב- Oyster Pond Bay שיט בכיוון אחד נפוץ באיזור ומישהו צריך להחזיר את הסירות...